Gosia i Tomek o nas

Dlaczego Slow Travel, czyli nieśpieszne i uważne podróżowanie?

Bo w taką turystykę wierzymy. W turystykę niemasową, aktywną, ale bez pogoni za koniecznością „zaliczenia” kolejnej atrakcji, po to tylko, żeby ją „odfajkować”. Naszym zdaniem lepiej spędzić więcej czasu w danym miejscu i je dobrze poznać i poczuć wszystkimi zmysłami. Wtedy nasze doświadczenia z podróży są trwalsze i pełniejsze.

Zauważyliśmy, że wielu naszych rówieśników, czyli ludzi 45, czy 50 + też woli nieśpieszne podróże. Odfajkowywanie na rekord kolejnych krajów ich po prostu nie interesuje. Nie mają takiej potrzeby.

Poznaliśmy się „na ulicy”, kiedy to otrzymaliśmy zlecenie na poprowadzenie tej samej wycieczki, dzielonej między nas na pół. W końcu jesteśmy przewodnikami po Krakowie (ze starymi licencjami marszałkowskimi) 🙂

Potem się okazało, że interesują nas podobne rzeczy, mamy podobne spojrzenie na życie, nie lubimy dyskotek, hałasu, udawania kogoś innego i hipokryzji. Wszystko to sprawiło, że los nie tylko połączył nas zawodowo, ale i prywatnie. Jesteśmy dobrym małżeństwem, choć nie takim starym ;-).

Gosia  – „Wolę przyrodę, małe miasteczka i wsie od dużego miasta. Uwielbiam długie wędrówki i odkrywanie nowych miejsc. Ale interesuje mnie też historia gospodarcza oraz przedsiębiorczość, jak również historie ludzi, którzy mieli wpływ na obecne czasy. W wieku zaledwie 12 lat wiedziałam, że jak dorosnę, to zostanę pilotem wycieczek zagranicznych. I tak też się stało. Przed lata podróżowałam z turystami po Hiszpanii, Ameryce Łacińskiej i okazjonalnie docierałam do wielu krajów na wszystkich kontynentach (z wyjątkiem Antarktydy)”.

Tomek  – „Jestem zdecydowanym miłośnikiem historii – z wykształcenia i pasji,  odkrywania tajemnic związanych z miejscami i ludźmi.  Pasjonuje mnie  genealogia, stara fotografia, posiadam umiejętność łączenia faktów historycznych i przedstawiania ich w bardzo przystępny sposób”.

FILMOWANIE I PROWADZENIE KANAŁU NA YOUTUBE –  od 3 lat to nasza największa, wspólna pasja. Poniżej w stopce znajdziesz znaczek YouTube’a, po kliknięciu którego przeniesiesz się na nasz kanał, na który Cię serdecznie zapraszamy!

Nie byłoby ani bloga, ani kanału, gdyby nie przymusowy postój spowodowany pandemią. Świat się zatrzymał, granice zostały zamknięte, wszystkie nasze zwiedzania, pilotaże i grupy z dnia na dzień zostały anulowane i mogliśmy właściwie wyrzucić kalendarze, bo nie były już nam one potrzebne.

Ale paradoksalnie to był bardzo dobry czas na przemyślenia, opanowanie nowych umiejętności, wykłady online, do których trzeba było nauczyć się obsługi sprzętu, potem nauka montażu…. a potem stwierdziliśmy, że nakręcimy film o podobozie w Goleszowie (KL Auschwitz – podobóz Golleschau) i umieściliśmy ten krótki film dokumentalny na naszym kanale, by pokazać go znajomym…. i taki był początek.

Kanał Slow Travel Polska prowadzimy od 3 lat i nasz blog, poniekąd uzupełnienie kanału, istnieje od 3 lat z kawałkiem. Natomiast nasze doświadczenie z atrakcjami turystycznymi, hotelami, innymi dostawcami usług turystycznych jest nieporównywalnie dłuższe, bo liczące 25 lat.

Zatem to, co nas odróżnia od innych twórców internetowych, to nasze praktyczne doświadczenie zarówno z turystyką zorganizowaną, jak i pracą z ludźmi, którzy korzystają z hoteli, atrakcji turystycznych, wyżywienia, usług przewodnickich. Wiemy, co przyciąga, a co odpycha, wiemy, co można udoskonalić, a czego się wystrzegać, by dane miejsce było przyjazne turyście. Tych doświadczeń nie zdobywa się w kilka miesięcy, czy rok, to wymaga czasu.

Na naszym blogu i przede wszystkim w naszych filmach znajdziesz wiele uporządkowanych informacji na temat historii danego miejsca oraz atrakcji turystycznych.

Wiemy, że nawet przewodnicy turystyczni bardzo często korzystają z naszych filmów, by dobrze móc się przygotować do poprowadzenia wycieczek po miastach, czy miasteczkach, które rzadko odwiedzają.

Jeśli chcesz, żebyśmy oprowadzili Ciebie, Twoją rodzinę czy  znajomych po Krakowie, to więcej informacji o zwiedzaniu Krakowa, znajdziesz tutaj.

Dołącz do nas również na Facebooku oraz Instagramie.